falkoner (falkoner) wrote,
falkoner
falkoner

  • Location:
  • Mood:
  • Music:

Про київське метро. Цікаве

Чувством и долгом
И жить будем долго
И вместе взорвемся в метро!



1. Секретне будівництво

За деякими даними, у 30-ті роки будували два залізничні тунелі під Дніпром. У 1939 році на об'єкті працювали майже 12 тис. людей. Під час війни тунелі затопили, а після 1945 року все обладнання, що ще мало бодай якусь функціональну придатність, передали для будівництва Київського метрополітену. Так що можемо вважати, що спускаючись у метрополітен, ми торкаємось однієї з найбільших підземних таємниць Києва.

2. Горький з крейдяного періоду

На станції "Університет", де встановлено гіпсові бюсти українських і російських культурних діячів, мармурова плита під М. Горьким належить до крейдяного періоду Мезозойської ери (145-65 млн років тому).

3. Незазначена станція

На перегоні Видубичі-Славутич незадовго до виїзду з тунелю на естакаду можна помітити таємничий перон. Це законсервована станція "Теличка", побудована на перспективу розбудови і реконструкції тамтешньої промислової зони.

4. Станція метро "Дніпро"

У далекі часи, коли станція "Дніпро" була кінцевою, розвороти потягів здійснювали через розв'язку (розворотне коло) внизу, до якої був спеціальний з'їзд. Оскільки потяги тоді були тривагонні, це не становило великої проблеми. Коло під станцією - це поворотний підйомник на 1 вагон для доставки вагонів у "внутрішнє" метро. Після реконструкції станції розворотне коло перенесли до метродепо "Дарниця".

5. Найглибша станція у світі

Станція "Арсенальна" є найглибшою станцією у світі (якщо рахувати від поверхні землі) - 105 метрів. Окрім того, це єдина існуюча нині в СНД станція англійського типу (без центрального залу).

6. П’ятивагонні потяги

Станції метро в Київському метрополітені проектували під 5-вагонні потяги. Сьогодні цього однозначно замало для задоволення потреб пасажирів. У світі потяги метро зазвичай мають 4-8 вагонів.

7. Найдовший перегін

Між ст. "Видубичі" і "Славутич" - 3,2 км, тоді як між ст. "Театральна" і "Хрещатик" – усього 800 м.

8. "Крива" станція

Єдиною кривою станцією метро в Києві є ст. "Вирлиця" (друга після московської ст. "Олександрівський сад" на пострадянському просторі). Трохи кривизни є й на ст. "Дніпро".

9. Оборонка

Київський метрополітен (особливо старі станції) виконує не лише транспортну функцію, а й оборонну. Глибинні станції є стратегічним об'єктом цивільної оборони. Про це свідчать і ворота на багатьох станціях, і туалети на перегонах. Звісно, до московських мірок далеко. Гермоворота на багатьох станціях виконують і роль захисного бар'єра на випадок затоплення станцій чи перегонів.

10. Двоповерховий міст

Мало хто знає, що на перегоні між "Берестейською" і "Нивками" метро проходить не під залізничною колією, а над нею. Коробка метро не відкривається, тому при проїзді навіть не відчувається, що проїжджаєш над поверхнею землі.
Tags: Київ, стирено на просторах інету, цікаве, історія
Subscribe

  • Про мрії

    Чомусь тут ніколи не хочеться чаю, Не хочеться снігу, не хочеться слави, Нехай дістається церквам з хоругвами!.. Ми просто з тобою удвох погуляєм…

  • Про дороги

    І більше... Але врешті, а втім Якби в мене був дім Я б лишила його на людей, на котів Я б пошила усіх, я не люблю кутів! Shuprobhat Куди ви…

  • Про Кавказ19. Різні полюси

    В тяжкі, тюремні мовчимо легені, Із гратами римуємо слова. Сосюрились тичини. А тим часом геній На Прорізній газети продавав. Про Кавказ19.…

  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 9 comments