falkoner (falkoner) wrote,

• Mood:
  • Music:

Про Дубровнік і Котор

Стань моей душою, птица, дай на время ветер в крылья,
Каждую ночь полет мне снится – холодные фьорды, миля за милей

Про Франфуркт-на-Майні. Частина перша. Нічна
Про Мостар
Про Бєлград. Частина друга. Фортеця
Про Франфуркт-на-Майні. Частина друга. Галопом по Європі
Про Вільнюс. Частина четверта. Хто рано встає...

Це мав бути один з найкрасивіших моїх постів. Але це буде пост болі і телефонних фоток.

kotor-3

Хто ще пам'ятає, в перших постах з цієї серії я вже розповідав, що втратив майже всі фото з прекрасного Дубровніка і не менш прекрасного Котора. Але пост таки треба написатти, щоб не переривалася нитка розповіді, якщо її хтось ще вловлює. Отже сьогодні доповню розповідь тими жалюгідними фотками, що залишилися в мене на телефоні.

Прогулявшись в шкидкому темпі Мостаром, я знову сів в автобус і рушив в сторону Хорватії. Метою моєї подорожі був омріяний Дубровнік. Мені правда сказали, що окрім старого міста там дивитися особливо немає чого, тож за планом я мав погуляти 5-6 годин містом і вирушити нічним автобусом в Албанію, де в мене був заброньований хостел в Тірані.
Дорога побережжям Хорватії неймовірна. Акрутні містечка, що тісняться на скелях, лазурне море, субтропічна зелень. Після дощового Сараєво я знову потрапив в літо. І це в кінці жовтня.
Боснійський кордон, хорватський, потім хорватський, знову боснійський і ще раз навпаки. Боснія має таки вихід до моря, нехай і кількакілометровий.
Після проходження всіх їх зробив кадр під час зупинки. А до цього просто їхав і дивився у вікно з відкритим ротом.

А це фоточки з вікна автобусу. Гори... море.. сонце. Як же я хочу в Крим...

А далі почалися пригоди, куди ж я без них. Прибувши в Дубровнік ( на автостанцію, звичайно) я відразу ж купувати квиток в Тірану. Виявилося що автобуса немає, тобто взагалі його немає, в принципі. І взагалі на сьогодні з вечірніх залишилися тільки Подгоріцу. Але мені туди не треба).
Інтернету вестімо нема, житла в Дубровніку нема, куди їхати не знаю. Можна було на станції підключити Wifi за 2 євро година, але я подумав, що краще ті гроші витрати на пиво в якомусь пабі і до інету підключитися там.
Чомусь не здогадався купити
DUBROVNIK CARD відразу на автостанції, вирішив прогулятися пішки. По мапі не дуже так і далеко було, ну і пива хотілося ... з інтернетом.
З пабами якось не склалося. Чи не подобалися, чи були якісь надто пафосні і дорогі, але пабу я так і не знайшов собі по дорозі в Старе місто, проте заколупався гарно. Ну , звичайно ж, я блуднув . Як же без цього. По друге я трохи відвик від спеки, а з наплічником долати рельєф міста - те ще задоволення.
Два євро за одноразовий проїзд мені також якось шкода було, тим більше, що здавалося що старе місто осьосьо вже, за поворотом.
Міський транспорт містечка складається виключно з автобусів. Які ходять за чітким розкладом. Розклад вивішений на кожній зупинці. Затримки можуть бути 1-2 хвилини.
Вхід в автобус - через передні двері, на яких стоїть турнікет. ЗАсовуєте квиточок в автомат, він забавно виїджає з іншої щілини вже прокомпосований. Вибивається дата , час і маршрут. Якщо купувати квиток в кіоску, одноразовий проїзд коштуватиме 1,6 євро, проїздний на 1 добу - 4 євро.
Проїздний входить у вартість DUBROVNIK CARD ( як і багато чого іншого) , тож купувати його окремо не було сенсу. А DUBROVNIK CARD я збирався купувати однозначно, бо побувати в Дубровніку і не побувати на міській стіні - кощунство. Одноденна карта коштує 170 кун ( 24 євро було на той момент) , а вхід на стіну 130 кун. Плюс карта дає право безкоштовного входу в 6 музеїв і дві галереї. Ну і безкоштовний добовий проїзд. Рахуйте, чи вигідно.

Таки добрався до старого міста. Купив карту в інформаційному центрі і звичайно ж відразу пішов на стіну. Вам прононуватимуть ще зі снижкою квиток на канатну дорогу. Вид звідти красивий ( я по фотках бачив, сам не доїхав. От такий от незакритий гештальд), але майте на увазі, що на ту гору можна добратися і звичайним міським автобусом.

Старе місто Дубровніка неймовірне. Незважаючи на натовпи туристів. незважаючи на брудні підворотні ( тут живуть люди), незважаючи на доволі високі ціни, незважаючи , що на будь-якому п'ятачку тераса якогось ресторанчику.
Воно несе якусь свою стародавню енергетику. Побродити вуличками, де я не можу розвести руки на повну. Підніматися сходами до соборів, споглядати стародавні дахи. В мене залишався гештальт з канаткою, тепер, втративши всі фотки звідти я точно туди повернуся.

На фотках багато Каняки, бо на телефон я його фоткаю найчастіше.

Вид з міських стін на фортецю св Іоанна.

Це таж фортеця, але з іншого боку. В середину я не встиг буквально на кілька хвилин, тож сидів на скелі спостерігаючи захід сонця недалеко від неї.

Вирішив не їхати в Тірану. Знайшов паб в старому місті, відмінив бронь в албанському хостелі, пояснив ситуацію. Власники пішли мені на зустріч, штраф не зняли. В которському хостелі змінив дати на день раніше. Забукав хостел в Дубровніку.
Пофоткавши трохи нічне Старе місто ( хник) поїхав заселятися. Гарненько поблукавши, таки знайшов хостел
Hostel EuroAdria . Дуже раджу. Приємний, поріняно недорогий. Є один мінус, вони заселяють тільки до 19:00. Потім всі заходять зі своїми ключами. Вони мені про це написали, але я був без інету і не міг прочитати. Проте мене дочекалися, вручили ключі. Ще раз вийшов пофоткати нічну затоку ( хник 2).

Зранку залишивши речі в хостелі ( 1 євро, доречі) вирушив знову гуляти. Спочатку пройшовся до автостанції, купив квиток на післяобідній автобус до Котору, поїхав потім в маленьке селише супутник Мокошица. Я більше якось хотів до мосту Франца Тудмана добратися ( неймовірно красивий міст на в'їзді до міста, що перекинувся через затоку), але потрапив до селища і також не пожалкував. Смачно і недорого поснідав, подивився на красивів церквушки, красиву маріну. гори навколо...Але фоток нема, дя.
Повернувся до Старого міста, погуляв ще трошки ним, сходив в кілька музеїв. Дуже раджу морський музей Дубровніка.

Церква св. Влаха ( так, це та з Гри Престолів).

IMG_20161023_120103-01-01

Вулиця площа Страдун закінчується будівлею монастиря Франкисканців.

Але все хороше таки закінчується . Вирушаймо в Чорногорію.

В Котор я приїхав вже під вечір. Спочатку намагався поспати в автобусі. Але тільки до того часу, поки дорога почала проходити берегом Затоки Бока Котор ( дехто називає її фйордом). Потім просто не відлипав від віконного скла. Важко розказати. Це треба бачити.
Котор також відрізняється Старим містом. Поза ним , тут особливо то і дивитися немає чого. Крім неймовірних гір, звичайно.

Не без зусиль знайшов місце де я живу. В середньовіччі не особливо парилися з логістикою забудов. Здається ти прийшов за адресою, але вхід з якоїсь навіть не другої, третьої вулиці). Хостел не рекламуватиму, особливо не вразив. Хоча працівники дуже привітні.

Особливого засилля кацапів, як часто пишуть, я не відчув, але саме місто ( не писатиму за всю країну) здалося трішечки ватниньким. Ну , от будівля , наприклад Сербської правослаславної церкви.
Церква св. Миколая.

Наступного ранку я сходив скупався, дійсно, чому б це не зробити в листопаді).

І піднявся нагору до фортеці св. Ійоанна. Вхід на стежку коштує 3 євро, але якщо прийти пораніше, то ніхто грошей з вас не здере. Ти більше , що хвірток ніяких немає).
Вид звідти неймовірний. Особливо круто виглядає, коли в місто входить величезний круїзний лайнер.

По дорозі до форту стоїть церква св. Богородиці Здравіє ( на фото не вона), так от, існує легенда, що в тисячаякомусь там стародавньому році на місто йшли вороги. А в місті в цей час якраз стався чумний мор і всі захисники фортеці загинули. Тут за діло взялась Богородиця і захистила місто! Вороги не змогли його захопити.
Вороги просто розумні були, бо нафіг кому здалося місто, в якому будувала чума. Але віруючим то чо. Чудо!

Спустившись поснідав і вирішив вирушити в Пераст. Дуже красиве старовинне містечко. Я помітив його по дорозі до Котора, насамперед через те, що поряд з селищем ( мабуть таки селище. а не містечко, тут постійно проживає трохи більше 350 жителів) є два острови на яких знаходяться бенедиктське абатсво ( 12 століття) і Церква Божої Матері ( 17 століття), до яких можна скататися за 10 євро. Ну і взагалі, це дуже красиво. Містечко правда виглядало трошки безлюдним. Не сезон. Всього 23 градуси тепла.
Погуляв вуличками. Наївся гранатів, які ростуть тут як у нас вишні).
Якщо бути тупеньким ( як я) і купувати квиток до Перасту на автовокзалі, то обійдеться він в 2,5 євро, якщо просто сісти в маршрутку яка йде в ту сторону, то квиток коштуватиме 1 євро. І це також офіційно). Я так розумію, квитки на вокзалі продаються по зонам і ви платите за дорогу набагато довшу.

Одне фото Перасту навіть знайшов на телефоні.

Повернувся в Котор. Так і провів день гуляючи вузенькими вуличками старого міста.
Чим ще цікавий Котор? Котор вважається містом котів.З назвою це не пов'язано. У Чорногорії кішок звуть “мацьками”, а відгукуються вони на “маць-маць” або ковбасу. Як би там не було, в місті є площа котів, де зазвичай можна побачити дуже багато цих тварин. Ще музей котів є.
До речі, в місті дуже уважно стежать за чистотою. Вулиці тут миють із шампунем двічі на день. Ця традиція з’явилася ще в Середньовіччі коли місто кілька разів жорстоко страждало від чуми, і збереглася досі. У Которі дійсно дуже чисто.
А ще тут найбільший відсоток божевільних в Чорногорії.
Тут я которців розумію. З глузду можна з'їхати від такої краси.

Під вечір я почав підозрювати, що з карткою щось не те. Камера на екрані почала видавати якісь матюки, яких раніше не писала. Проте перевірив в хостелі, файли нібито були на місці. Я ж не знав, що вони хоч і важать по 30 Мб, але пусті. Проте через підозри зробив кілька кадрів таки нічного міста на стару карту, трошки перебравши фотки.
От і все, що в мене залишилося якісного з Дубровніка і Котора.

Північні (річкові) ворота.

kotor-7

kotor-8

kotor-12

Церква св. Луки ( свого часу віджата в православних)

kotor-9

Місто сад просто)

kotor-10

kotor-11

Цитадель ( товщина стін 4 метри!)

kotor-13

А потім був нічний автобус в Бєлград. Який затримався добрих півгодини. Я вже почав нервувати і розпитував пасажирів ( автостанція закривається о 22:00 ), що ж робити і куди бігти?
Про Бєлград я вже трохи писав ( лінки на початку посту), але буже ще. Не перемикайтеся. Цікаве попереду.
Оригінал публікації ось туточки
Tags: 650 d, дубровнік, каняка, котор, літо, море, осінь, подорожі, тепло, тріп16, фото, фото16, хорватія, чорногорія, яке ж я пиздовате!

• Про сутінки

Сутінки, сутінки навесні, Хвилі холодні до ніг. В серці — надії, як уві сні, Хвилі біжать на берег. สวัสดี ครับ Ви гарно бачите в…

• Про котів

Є у мене кошенятко Біле-біле наче сніг, Цілий день літа по хаті, Всіх Мурко збиває з ніг. Sabahınız xeyir Котика якої породи ви б собі хотіли?…

• Про забобони

Чорний котик, чорний друже, Чорний котик серед дня, Тягне лапкою з калюжі Отакеньке мишеня. Bună dimineaţa В яку прикмету ви вірите? Ну, чи не…

Your IP address will be recorded

When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.