falkoner (falkoner) wrote,

• Mood:
  • Music:

Про Вінницю.Частина перша. Пирогов і всі, всі, всі

Ти не схожа на колір і смак, на цукерки тік-так,
Ти на смак наче повільної бомби заряд, віскі і шоколад.

Не пройшо і півроку ( ну чесно не пройшло ще!), як я добрася до фоток з Вінниці.

Власне ми приїхали сюди на
Codafest і взагалі відпочити трохи, а прогулянки містом стали просто додатковою вишенькою на торті ( звичайно ж, що тортік " Рошен").
Вінниця чудове місто для туру вихідного дня. Є що подивитися, є де поїсти, є що випити.
Від Києва їхати всього нічого. Кілька годин поїздом. До того ж через Вінницю зараз побудовано дуже багато маршрутів.
Перше що доставило в місті - громадський транспорт. Трамваї особливо.
Так, це старі ( дуже старі, року так 67 десь, якщо правильно пригадую табличку прочинату) швейцарські трамваї, але доволі якісно відремонтовані. Двері на кпопках, щоб берегти тепло, Wifi у салоні, простий, зрозумілий і головне ТОЧНИЙ розклад. Шкода тільки не цілодобові. Контує то щастя 3 грн. Кондуктори дуже уважні і принципові, прокатися зайцем не вийде. Це я не до того. що ми пробували. Просто констатую.

Власне дивитися місто ми вибралися після обіду другого нашого дня перебування у Вінниці. Приїхавши ввечері в готель, ми так і не змогли знайти сил вийти з номера і піти на фестиваль. Наступного дня дуже довго спали, потім пішли послухали послухали лекцію про Стівена Кінга і вирішили перейти до культурної програми.
Сходити в музей-садибу Пирогова.

Коли ми вийшли з Мегамолу( де відбувався фестиваль) і трохи пройшлися в напрямку музею, мені здалося, що я трохи в Донецьку. Ковані скульптури...

ДНУ...

Далі шлях наш пролягав через парк Дружби народів.

Коли я казав, що Вінниця - чудове місце для подорожей вихідного дня, я не обманював.
Просто цю подорож треба робити в теплу пору року. Пізня осінь не дуже красить будь яке місто.

Впевненний, влітку тут повеселіше буде...

Біля мостику до нас причепився котик, але ми трохи залізли в багнюку, а тварючка ( от , скотиняка!) не захотіла бруднити лапи. Тому далі ми рушили вдвох. А вода на фото - то не вода.
Вишенське озеро сковано льодом. Але чистим таким. Давно такого не бачив.

Хоча один з головних атрибутів моєї подорожі, тобто погана погода, був присутній, з іншим вийшла накладка. Ми не блуканули і доволі швидко вийшли до музею. Територію навколо нього активно ремонтували. вкладали новий асфальт, ремонтували тротуари. Коротше старалися для туристів.

Пирогов у Вінниці майже бог, куди там Порошенку. Йменням Великого лікаря названі вулиці, парки, університети, водойми... все до чого могла дотягнутися народна любов.

Вичитав, що з нового року змінилися
ціни на відвідування музею. В листопаді минулого року за вхід на територію парку і до головного корпусу ми заплати по 45 грн.

А от зараз не знаю як сказати. В музеї працюють чудові люди, фанати свої справи, вони хочуть ділится своїми знаннями ( ми спочатку відмовилися від екскурсії, але потім таки ходили з усіма,бо слухати було реально цікаво), вони ввічливі і просто приємні люди.
А музей гавно.

Автентичного там нічого майже немає. І все прям просякло совком, тобто совковим музеєм. Пирогов, безусловно заслужив своє місце в історії, людина насправді Велика ( ви ж знаєте, що Пирогов першим придумав використовувати медсестер на полі бою...хє-хє-хє ), людина яка просто створила військову хірургію, придумала анестезію і гіпс... заслуговує на щось більше.
Для такої навіть останню шапку віддати не шкода!

Розказувати біографію великого хірурга не буду. Сенсу немає то робити в еру інтернету.

Набагато більшої уваги, як на мене, заслуговують сама садиба і парк навколо. Навіть в похмурий день наприкінці листопада вони виглядали круто.

Липова алея.

В садибі Микола Пирогов помер, тіло ж його знаходиться десь за кілометр, в церкві-некрополі .
Туди ми і вирушили. Нам сказади йти недалечко, і я спочатку подумав що це тут:

Але це виявився Храм Покрови Пресвятої Богородиці. Новобуд. Але красивий. І "золотих куполів" немає.

Вінницькі митці))

Ми все йшли-йшли, вже почався приватний сектор, а усипальниці Пирогова все не було. Головне триматися вулиці Пирогова, щоб не промахнутися.

Ми не промахнулися.

Зайшли в середину. Заплатили по 20 грн. Під наглядом тітоньки подивилися на труп Пирогова. Постояли мовчки секунд 15 ( фоткати в склепі не можна) і вийшли. Що це було? Навіщо ми туди ломилися? Навіщо туди ломляться туристи? Нагадує якесь поклоння Леніну прямо.
Доречі, чуткам, що Пирогов забальзумав себе сам, тобто придумав якийсь там мега рецепт - не вірте.
Точних даних про спосіб бальзамуваня немає, але дослідники вважають, що ймовірніше за все Давид Ілліч Виводцев, учень Пирогова, виконав бальзамування за власною методикою — мінімально-інвазивного бальзамування, не здійснюючи розтин тіла і залишивши усі внутрішні органи, які збереглися й до сьогодні.

Для збереження останків М. І. Пирогова спочатку спорудили склеп, згодом церкву над ним і дзвіницю. Будівництво тривало впродовж 1882–1885 років за проектом і під керівництвом архітектора В. І. Сичугова.

Тут почало швидко темніти, тому фоток в цей день більше не буде. А ми ще мотнули в центр. поїли гарно, потім погуляли набережною, подивилися на фабричку "Рошен" ... і поїхали знову на фестиваль.
Наступного дня ми нуляли центром Вінниці. але про то наступного разу. Буде цікаво. Не перемикайтеся.
Оригінал публікації ось туточки
Tags: 650 d, вихідні, вінниця, оленка, осінь, подорожі, україна, фести, фото, фото16, цікаве, історія

• Про колеса

Їде крізь роки трамвай І мигає табло – Все наче як і було. Попри гігантський базар І Французький бульвар – Що йому той календар! Good…

• Про показуху

Some dudes know all the right things to say. When it comes down to it its just a game. Instead of talking let me demonstrate. Yeah. Get down to…

• Про сніданок

Хочу тебе, З тобою, кохана, прокидатись на ранок. Хочу тільки тебе – в ліжко тобі приносить сніданок. Доброго ранку. Чи є у вас якийсь…

Your IP address will be recorded

When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.