falkoner (falkoner) wrote,
falkoner
falkoner

  • Location:
  • Mood:
  • Music:

Про Тернопільщину. Частина дванадцята. Почаїв

Take me to church,
I’ll worship like a dog at the shrine of your lies.
I’ll tell you my sins so you can sharpen your knife.
Offer me my deathless death.
Good God, let me give you my life.

Про Тернопільщину. Частина перша. Любар - Староконстянтинів.
Про Тернопільщину. Частина Друга. Підволочиськ - Скорики - Токи - Хмелиська.
Про Тернопільщину. Частина Третя. Скалат
Про Тернопільщину. Частина четверта. Кровинка-Заліщики
Про Тернопільщину. Частина п'ята. Червоноруд- Джуринський водоспад
Про Тернопільщину. Частина Шоста. Товсте - Ягільниця
Про Тернопільщину. Частина сьома. Чортків - Яблунів

Про Тернопільщину. Частина восьма. Буданів- Буцнів
Про Тернопільщину. Частина дев'ята . Микулинці - Струсів - Дарахів
Про Тернопільщину. Частина десята. Підзамочок - Бучач - Рукомиш - Старі Петликівці
Про Тернопільщину. Частина одинадцята. Зарваниця - Збараж - Вишнівець.


Так, я знаю, що кацапський патріархат. Так, я там нічого не купував і не залишив попам жодної копійки.
Але архітектура неймовірна. А москалі - то тимчасове, до того ж Свято Успенську почаївську лавру вони віджали на початку дев'яностив внаслідок майже кардиналівських інтриг.

Отож першою точкою четвертого дня подорожі тернорільщиною з
Романом Маленковим і його Україна Інкогніта ми рушили в сторону селища Почаїв.

travel-717.jpg

Погода зовсім споганилася, і якщо фото з попередніх трьох днів були з пасмурним небом, то зараз з неба падав противний дощ.

travel-658.jpg

Як завжди історичних трохи фактів.

Дата першої писемної згадки монастиря на Почаївській горі точно не встановлена, згідно одних – слід рахувати часом його створення середину XV століття, а за іншими – він був заснований в 1527 році.

Заснований, імовірно, монахами Києво-Печерської обителі Антонієм і Феодосієм, які втікали від гонінь спочатку печерний монастир поступово облаштовується цілим архітектурним комплексом, який охоплює всю площу вершини кам’янистого пагорба біля річки Ікви, куди крім культових храмових споруд увійшли і об’єкти оборонного призначення.

Завдяки посмертним дарам місцевої поміщиці Ганни Гойської (- 1597) монастирський комплекс отримав новий поштовх для свого розвитку, адже крім великих земельних наділів ченці отримали в своє розпорядження чудотворну ікону Божої Матері, яка здобула славу цілющої. На уклін до храму потягнулася вся округа, а слава про диво розлетілася далеко за її межі.

travel-700.jpg

travel-661.jpg

Діяльність Почаївської обителі греко-католицького ордена святого Василя Великого не обмежувалася лише проповідницькою діяльністю, так для просвітницьких цілей на початку 1618 була побудована монастирська друкарня, яка незабаром стала однією з найбільших на Україні.

Зі збільшенням слави храму “Поча Діви”, збільшується і число його жертводавців – так у 1653 році щедротами сім’ї Домашевських на території монастирського комплексу була споруджена простора кам’яна церква Святої Трійці.

Але широка популярність мала і негативні наслідки для храму в Почаєві – татарські набіги не могли минути настільки багатої обителі, і комплекс був узятий в облогу під час набігу 1675 року.

Формуванням нинішнього комплексу кам’яних будівель Почаївського монастиря пов’язане вже з ім’ям Миколи Василя Потоцького (1712 – 1783), який після поділу Польщі, коли більша частина його маєтків перейшла в австрійське підданство, звернувся в пошуках розради до релігії. Засобом же свого благодіяння магнат обрав монастир на кам’янистому мисі Ікви. Так його стараннями була перебудована церква Святої Трійці (1768), споруджена церква святої Варвари (1774), розпочато зведення нинішньої домінанти комплексу – собору Успіння Пресвятої Богородиці (1771 – 1783), завершено периметр внутрішнього двору будівництвом келійних корпусів (1771 – 1780).

travel-663.jpg

travel-666.jpg

В результаті третього поділу Польщі (1795) Почаїв входить до складу Російської імперії, але в рамках політики віротерпимості залишається у володінні греко-католицької церкви. Мирне існування обителі першій чверті XIX століття вносить останні штрихи у завершення Почаївського храму – на схилі побачив світло Архієрейський будинок, а весь периметр комплексу був обнесений кам’яною огорожею.

Польське повстання 1830 – 1831 років послужило приводом для петербурзької влади для початку гонінь на католицьку церкву, особливо греко-католицьку. В результаті до кінця десятиліття всі василіянські монастирі неосяжної імперії разом із майном були передані в руки православного греко-російського духовенства.

Вже в якості православного храму Почаївський монастир отримує звання Лаври (1833), що призводить в його стіни нову хвилю паломників, в тому числі царської родини, на кошти пожертвувань яких розпочато новий етап будівництва комплексу, коли були зведені Надбрамний корпус (1835 рік), Дзвіниця (1861 – 1871) і Похвальна церква Святої Трійці (1862 рік), а печерна церква святої Варвари була значно перебудована (початок 1860-х).

travel-667.jpg

travel-668.jpg

Під час свого візиту 1859 року в Почаїв російським імператором Олександром II (1818 – 1881) в дар Успенському собору лаври був піднесений величезний іконостас, створений відомими столичними майстрами пензля (І.М. Горбуновим, С.Ф. Верхівцеве, Н.А. Лавровим , Е.Я. Васильєвим).

На зорі нового століття храмової комплекс Свято-Успенської Почаївської лаври облаштовується новим будинком Троїцького собору на місці старої будівлі XVII століття, іконостас якого був завершений лише через п’ятдесят років після відкриття храму.

Перша світова (1914 — 1918) стає жахом – територію монастирської обителі спочатку займають автро-угорські війська, потім піддають розграбуванню російські. Умиротворення приходить в храмові стіни лише у вересні 1919 року з переходом Волині до польського підданства. При католицтві – основний державної релігії, тим не менш, лавра в Почаєві залишається православною аж до 1939 року, коли ці землі знову приєднані до Радянського Союзу.

travel-671.jpg

travel-679.jpg

На щиті войовничого атеїзму після Другої світової війни (1939 – 1945) звернулися в прах багато християнських святинь, а на братію уцілілих почалися гоніння. Лавровий комплекс не був винятком – він поступово приходить в занепад через відсутність коштів на підтримання та реставрацію будівель та споруд.

travel-680.jpg

travel-684.jpg

travel-685.jpg

travel-687.jpg

Архітектуру описувати не буду, хто хоче - знайде інфу. До того ж московськи попи трохи спаганили її добудувавши собі "гуртожиток"
А загалом трохи гнітюче враження справило місце. Так красиво, так велично. Але натовпи ПГМнутих на всю голову, важні попи, які туди сюди росходжують. якісь дибільні заборони і правила...
Раджу скататися сюди тільки з туристичною метою.
І не забудьте, що грошей не треба залишати у всіх тих церковних крамницях. Вхід в лавру ж поки вільний.

travel-689.jpg

travel-690.jpg

travel-697.jpg

travel-701.jpg

travel-705.jpg

travel-706.jpg

travel-707.jpg

travel-708.jpg

travel-709.jpg

travel-710.jpg

travel-712.jpg

travel-716.jpg

А ми рушаємо далі)) Залишилося трошки. Пости на два). Буде цікаво. Не перемикайтесь.

travel-719.jpg





Оригінал публікації ось туточки
Tags: 650 d, весна, краса, подорожі, релігія, супер, україна, фото, фото16, історія
Subscribe

  • Про вакуум

    Кожен день як останній, Я маю сім... Я маю сім... Я маю… Bon dia Як ви вважаєте, чи не перебуваєте ви часом в інформаційній бульбашці?…

  • Про аскетизм

    Ой на горі Монастир, на долі звіниця, Ой там би я чернцем був, ко б не молодиця. Bonjour Який український монастир найвагоміший і найважливіший?…

  • Про 2020

    Новий рік летить по світу На білому коні, А мороз малює квіти На твоїм вікні. Good morning Ну чо, як рік пройшов? Оригінал публікації ось…

  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 1 comment